Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/422
Назва: Педагогічне проектування моральних якостей учнів тренером-викладачем
Автори: Лайчук, Андрій Миколайович
Самойленко, Данило Олегович
Теми: тренер-викладач
coach-teacher
спортивна діяльність
sports activity
моральні якості
moral qualities
педагогічне проектування
pedagogical design
Дата публікації: 2019
Видавництво: «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України
Бібліографічний опис: Лайчук А. М., Самойленко Д. О. Педагогічне проектування моральних якостей учнів тренером-викладачем / А. М. Лайчук, Д. О. Самойленко // Нові технології навчання : наук.-метод. збірник. – 2019. - № 92. – С. 177-182.
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати розгляду готовності тренерів-викладачів до формування моральних якостей учнів. На основі аналізу навчальної документації, планів-конспектів та перспективного планування роботи тренером-викладачем встановлено недостатньо ефективне використання виховних можливостей спортивно-тренувальної діяльності задля формування моральних якостей учнів: виховний процес здійснюється епізодично, відсутня чітка методика роботи. Досвід тренерської роботи та аналіз педагогічної практики виховної роботи у спеціалізованих навчальних закладах спортивного профілю доводять ефективність педагогічного проектування результатів морального виховання учнів. Окреслено етапи досліджуваного процесу (формулювання мети та очікуваного результату, конкретизація виховних цілей та завдань, підбір ефективного методичного інструментарію формування моральних якостей учнів, проектування дії суб‟єктів виховного впливу на особистість учня) з урахуванням вікових можливостей учнів та відповідно до умов навчання та виховання у спеціалізованих навчальних закладах спортивного профілю. Пріоритетними є: 1) формування емоційно-емпатійного компоненту моральності особистості; потреби усвідомлювати свої відчуття, розвиток емоційного інтелекту; накопичення емоційно-чуттєвого досвіду; 2) формування когнітивно-аксіологічного компоненту моральності учня; вироблення етичного зразка поведінки й формування бажання його наслідувати; 3) формування потребово-мотиваційного компоненту моральності; етичної потреби й вироблення моральної позиції; 4) формування практично-діяльнісного компоненту моральності учня; вироблення морально-духовного вміння і звички моральної вчинкової діяльності. Визначено перспективи застосування досвіду педагогічного проектування у роботі тренера-викладача з проекцією на формування успішного та благополучного спортсмена.
Опис: The article presents the results of consideration of the readiness of coaches-instructors to form the moral qualities of students. Based on the analysis of educational documentation, syllabuses and perspective planning of the trainer-teacher, insufficient use of educational opportunities of sports-training activities for the formation of students‟ moral qualities was established: the educational process is carried out sporadically, there is no clear methodology of work. The experience of coaching work and analysis of pedagogical practice of educational work in specialized educational institutions of sports profile prove the effectiveness of pedagogical design of the results of moral education of students. The stages of the studied process (formulation of the purpose and expected result, specification of educational goals and tasks, to select effective methodological tools for the formation of students‟ moral qualities, to design the actions of subjects of educational influence on the personality of the student) are considered, taking into account the students‟ age abilities and education in specialized sports profile educational institutions. Priorities are: 1) formation of the emotional-empathic component of personality morality; needs to be aware of their feelings, development of emotional intelligence; accumulation of emotional-sensory experience; 2) formation of the cognitive-axiological component of student morale; developing an ethical model of behavior and forming a desire to imitate it; 3) formation of the need-motivational component of morality; ethical need and moral stance; 4) formation of practical and activity component of student morale; development of moral and spiritual skills and habits of moral act activity. The prospects of applying the experience of pedagogical design in the work of a trainer-teacher with the projection of forming a successful athlete are determined. It is proved that the trainer-teacher should build the educational process in specialized educational institutions of sports profile in the context of integrated approach: when it contains not only moral knowledge, but also the skills necessary for understanding the motives of his behavior and environment, assessment of life situations, activities in accordance with accepted values.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/422
ISSN: 2710-3560
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАННЯ МОРАЛЬНИХ .pdf439,09 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.