Please use this identifier to cite or link to this item: http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/346
Title: Особливості розвитку стратегічної компетентності у навчанні студентів спеціальності 201 «Агрономія» англомовної лексики
Other Titles: The peculiarities of developing the strategic competence in teaching students of specialty 201 “Agronomy” English lexis
Authors: Лазаренко, Інеса Станіславівна
Рибак, Тетяна Миколаївна
Коновалова, Вікторія Анатоліївна
Keywords: навчальна компетентність
learning competence
навчальна стратегія
learning strategy
стратегія запам'ятовування
memorisation strategy
конгнітивна стратегія
cognitive strategy
компенсаторна навчальна стратегія
compensatory learning strategy
Issue Date: 2023
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Лазаренко І. С. та ін. Особливості розвитку стратегічної компетентності у навчанні студентів спеціальності 201 «Агрономія» англомовної лексики = The peculiarities of developing the strategic competence in teaching students of specialty 201 “Agronomy” English lexis / І. С. Лазаренко, Т. М. Рибак, В. А. Коновалова // Інноваційна педагогіка : наук. журнал. – 2023. – Вип. 59. – С. 41-44.
Abstract: Стаття присвячена проблемі реалізації освітньо-нормативних вимог Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузь знань 20 Аграрні науки та продовольство, спеціальність 201 «Агрономія» щодо розвитку в майбутніх фахівців здатності до навчання. Про аналізовано структуру останньої як єдність низки компонентів, зокрема: утримувати увагу, розуміти мету вправ, ефективно співпрацювати, активно використовувати мову, знаходити та використовувати доступні матеріали, усвідомлювати свої сильні та слабкі сторони, потреби та цілі; знаходити та використовувати власні стратегії, щоб досягати цих цілей відповідно до власних характеристик і ресурсів. У статті запропоновано співвідношення понять «здатність учитись» і «навчальна компетентність». Обґрунтовано актуальність розвитку в студентів навчальної компетентності, оскільки вона пропонує інструменти для формування в них уміння вчитись (зокрема, у вивченні іноземної мови). Представлено визначення понять «здатність учитись», «навчальна компетентність», «прямі та непрямі навчальні стратегії», «стратегії запам'ятовування», «когнітивні стратегії» та «навчальні компенсаторні стратегії». Проаналізовано структуру поняття «навчальна компетентність» як єдність базового та технологічного компонентів. Запропоновано класифікацію стратегій, що реалізують навчальну компетентність у вивченні освітніх компонент і, зокрема, іноземної мови. Наведено приклади прямих стратегій навчання, що можуть використовуватись студентами в оволодінні іншомовною лексичною компетентністю, та обґрунтування неможливість використання для цих цілей непрямих стратегій. Окреслено перспективи подальших досліджень за темою, що полягають в систематизації шляхів освоєння студентами прямих навчальних стратегій.
Description: The article is dedicated to the problem of implementing the educational and normative requirements of the Standard of Higher Education of Ukraine of the first (bachelor's) level of higher education, field of knowledge 20 Agricultural sciences and food, specialty 201 “Agronomy” regarding the development of the ability to learn in future specialists. The structure of the latter was analyzed as a unity of a number of components, in particular: to maintain attention, understand the purpose of exercises, cooperate effectively, actively use language, find and use available materials, be aware of one's strengths and weak nesses, needs and goals; find and use their own strategies to achieve these goals according to their own characteristics and resources. The article proposes a correlation between the concepts of “ability to learn” and “educational competence". The relevance of the development of academic competence in students is substantiated, as it offers tools for the formation of their ability to learn (in particular, in the study of a foreign language). Definitions of the concepts of "learning ability", “learning competence”, “direct and indirect learning strategies”, “memorization strategies", “cognitive strategies” and “learning compensatory strategies" are presented. The structure of the concept of “learning competence" as a unity of basic and technological components is analyzed. A classification of strategies implementing learning competence in acquiring educational components and, in particular, a foreign language, is proposed. Examples of direct learning strategies that can be used by students in mastering foreign language lexical competence are given, as well as justification for the impossibility of using indirect strategies for these purposes. The prospects for further research on the topic, which consist in the systematization of ways of students' mastering of direct learning strategies, are outlined.
URI: http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/346
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.