Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/750
Title: | Можливості використання CHATGPT у самостійній роботі з англомовною лексикою студентів спеціальності 201 «Агрономія» |
Other Titles: | The possibilities of using CHATGPT in the independent work with english lexis of 201 “Agronomy” specialty students |
Authors: | Лазаренко, Інеса Станіславівна Рибак, Тетяна Миколаївна Коновалова, Вікторія Анатоліївна |
Keywords: | лексика vocabulary англійська мова English language CHATGPT |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
Citation: | Лазаренко І. С. та ін. Можливості використання CHATGPT у самостійній роботі з англомовною лексикою студентів спеціальності 201 «Агрономія» = The possibilities of using CHATGPT in the independent work with english lexis of 201 “Agronomy” specialty students / І. С. Лазаренко, Т. М. Рибак, В. А. Коновалова // Інноваційна педагогіка : наук. журнал. – 2024. – Вип. 67, т. 2. – С. 11-15. |
Abstract: | Стаття присвячена вивченню потенціалу використання генеративної програми ChatGPT у розвитку англомовної лексичної компетентності студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузь знань 20 Аграрні науки та продовольство, спеціальність 201 «Агрономія». Проаналізовано традиційну комунікативну методику навчання лексичних одиниць на заняттях з Іноземної мови, визначено сутність і функціональні особливості генератора змісту ChatGPT та систематизовано можливості його використання викладачем і студентами на різних етапах навчання. На першому етапі викладачам запропоновано можливість презентації нових лексичних одиниць за допомогою ChatGPT, як: формулювання визначень нових лексичних одиниць, створення загадок і речень з новими словами, що допоможуть студентам перевірити їх розуміння, а також текстів, що слугуватимуть контекстом для введення нової лексики. На даному етапі ChatGPT може слугувати електронним перекладачем чи для пошуку синонімів слова для перевірки його значення. На другому етапі викладачі та студенти можуть створювати в ChatGPT тренувальні вправи, зокрема: на множинний вибір, заповнення пропусків, коротку відповідь та визначення правильності чи неправильності суджень. На третьому етапі викладач може розробляти за допомогою ChatGPT діалоги, зокрема парні з пропусками в різних місцях, що дозволить реалізувати завдання типу Information Gap Activity; тексти з пропусками, що можуть використовуватись як Clozetest, а також проєкти і кейси. Студенти можуть скористатись мобільною версією програми, в якій є функція усного спілкування з чат-ботом. Рівень складності цього спілкування можна регулювати командами щодо зниження темпу мовлення, перефразування слів, тощо. Водночас, як було помічено, програма ChatGPT має окремі недоліки, серед яких – помилки в україномовному перекладі слів та необхідність перевіряти достовірність інформації. |
Description: | The article is dedicated to the study of the potential of using the ChatGPT generative program in the development of English lexical competence of students of the first (bachelor) level of higher education, field of knowledge 20 Agricultural sciences and food, specialty 201 “Agronomy”. The traditional communicative method of teaching lexical units used in a foreign language class was analyzed, the essence and functional features of the ChatGPT content generator were determined, and the possibilities of its use by teachers and students at various stages of education were systematized. At the first stage, teachers were suggested the opportunity to present new lexical items using ChatGPT, such as: formulating definitions of new lexical items, creating riddles and sentences with new words that will help students check their understanding, as well as texts that will serve as a context for introducing new vocabulary. At this stage, ChatGPT can serve as an electronic translator or to search for synonyms of a word to check its meaning. At the second stage, teachers and students can create training exercises in ChatGPT, in particular: multiple choice, filling in the blanks, short answer and true / false. At the third stage, a teacher can use ChatGPT to develop dialogues, in particular their pairs with gaps in different places, which will allow the implementation of tasks such as Information Gap Activity; texts with gaps that can be used as Cloze-tests, as well as projects and cases. Students can use the mobile version of the program, which has the function of verbal communication with a chatbot. The level of complexity of this communication can be regulated by commands to reduce the pace of speech, paraphrasing words, etc. At the same time, it was noticed, the ChatGPT program has certain shortcomings, among which are errors in the Ukrainian translation of words and the need to check the reliability of information. |
URI: | http://repozitory.zhatk.zt.ua//handle/123456789/750 |
ISSN: | 2663-6085 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT.pdf | 769,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.